hut250

“Als één kind niet
gelukkig is
is niemand gelukkig”

Toshiro Kanamori

bloem-pmkt-1

Psychomotorische Kindertherapie

 

Psychomotorische Kindertherapie (PMKT) is een  brede therapie waarbij gebruik gemaakt wordt van bewegen, lichaamsgerichte oefeningen, spel, ritme en creatieve middelen. Het staat voor psychomotorische kindertherapie. Soms lopen kinderen vast in hun ontwikkeling wat zichtbaar is in hun gedrag. Het doel van PMKT is de ontwikkeling weer op gang te brengen op een manier die past bij het kind. Aansluiten bij het kind en de ontwikkeling van het kind zijn het uitgangspunt.
Door spel en beweging en in de therapeutische relatie, krijgt een kind ruimte om nieuwe ervaringen op te doen en eventuele negatieve ervaringen te verwerken.

“Als één kind niet gelukkig is
is niemand gelukkig”

Toshiro Kanamori

bloem-pmkt-1

Psychomotorische Kindertherapie

 

Psychomotorische Kindertherapie (PMKT) is een  brede therapie waarbij gebruik gemaakt wordt van bewegen, lichaamsgerichte oefeningen, spel, ritme en creatieve middelen. Het staat voor psychomotorische kindertherapie. Soms lopen kinderen vast in hun ontwikkeling wat zichtbaar is in hun gedrag. Het doel van PMKT is de ontwikkeling weer op gang te brengen op een manier die past bij het kind. Aansluiten bij het kind en de ontwikkeling van het kind zijn het uitgangspunt.
Door spel en beweging en in de therapeutische relatie, krijgt een kind ruimte om nieuwe ervaringen op te doen en eventuele negatieve ervaringen te verwerken.

Psychomotorische Kindertherapie

 

Psychomotorische Kindertherapie (PMKT) is een  brede therapie waarbij gebruik gemaakt wordt van bewegen, lichaamsgerichte oefeningen, spel, ritme en creatieve middelen. Het staat voor psychomotorische kindertherapie. Soms lopen kinderen vast in hun ontwikkeling wat zichtbaar is in hun gedrag. Het doel van PMKT is de ontwikkeling weer op gang te brengen op een manier die past bij het kind. Aansluiten bij het kind en de ontwikkeling van het kind zijn het uitgangspunt.
Door spel en beweging en in de therapeutische relatie, krijgt een kind ruimte om nieuwe ervaringen op te doen en eventuele negatieve ervaringen te verwerken.

“Als één kind niet gelukkig is
is niemand gelukkig”

Toshiro Kanamori

bloem-pmkt-1